Followers

Sunday, April 7, 2013

[FoodLover] Kedai Makan Upin Ipin : Betul Betul Betulll Syok!!


Siapalah yang tak kenal dengan karakter kartun budak dua orang ni dekat Malaysia? Demam Upin Ipin pun dah sampai ke Indonesia tau! Telatah budak-budak kecik ni sangat melucukan sampai mencetuskan fenomena sejak beberapa tahun sebelum ni. 

Kartun yang dihasilkan anak tempatan ini mempunyai jalan cerita yang sangat sinonim dengan budaya kita sebab itulah ramai yang tertambat hati menontonnya. Bukan sekadar lawak dan komedi semata-mata, tapi nilai moral dan pengajaran sarat di dalam siri Upin Ipin.

Selari dengan populariti rancangan itu, kita boleh nampak macam-macam aksesori permainan yang berkaitan dengannya. Daripada alat permainan sampai ke beg sekolah budak-budak pun ada muka kembar dua orang ini :)



Sekarang ni kedai makan berkonsepkan Upin Ipin pun dah ada ok! Haaaa untuk yang tidak tahu tu mungkin sebab dekat area rumah korang masih belum ada cawangan dia. Tapi kalau dekat area Bandar Sri Permaisuri Cheras ni ada satu Restoran Upin Ipin. 

Aku dapat tahu pun sebab daripada Tweet n blog Kak Red

So lepas balik kerja terus pergi nak cuba try. Dengar cerita sedap boleh tahan makanan diorang dekat sana.



So I did try their Mee Kari and Lamb Chop kalau tak silap. Alamakkkkkk memang sedap sangat! Serious tak tipu. Kuah Mee Kari tu rasa sangat kick dengan bahan-bahan dia. Sos untuk Lamb Chop dia pun best! 

Kalau rasa nak ajak family atau kawan-kawan datang sini memang molek sangatlah. Kalau budak-budak lagi suka kot sebab decor dia semua berkonsepkan Upin Ipin. Siap ada jual barang-barang berkaitan cerita tu. Sepanjang masa dekat sana kita pun dihiburkan dengan tayangan episod-episod kartun nih.


Rating : 4 bintang






2 comments:

  1. Dekat Shah Alam seksyen 7 pon ade .. Seriously it is really ohsem place to eat ..

    ReplyDelete
  2. kt bndar bru bangi pon ada 1.. tp xnah masuk try la pulak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...