Followers

Thursday, April 4, 2013

Senarai Calon Parlimen Pakatan Rakyat Malaysia



Selepas penat berteka-teki sekarang ni kita dah tahu pun yang parlimen sudah dibubarkan berkuatkuasa semalam selepas diumumkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak sebaik sahaja diperkenankan oleh Yang diPertuan Agong.

So apa lagi? Ramai bersorak sakan dengan penuh semangat dekat Twitter dan Facebook. Sama ada yang berkempen untuk Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat semuanya nampak peka dengan isu semasa ini. 

Apatah lagi Pilihan Raya Umum ke-13 ni dianggap paling penting bagi rakyat Malaysia malah persaingan sengit bakal berlaku selepas kita menyaksikan gelombang tsunami pada 2008 simbolik kepada kebangkitan pembangkang di Malaysia.

Namun isu semasa yang bergelar sekarang membuatkan kita berteka-teki siapa yang akan menang dan siapa yang akan kalah. PR dilihat begitu hebat dalam memanipulasi sesuatu isu tapi BN lebih kepada pendekatan defensive namun berhasil meneruskan kerja untuk rakyat seperti biasa dibawah program Transformasi. 

Dibawah adalah senarai calon parlimen Pakatan Rakyat yang dikemaskini sehinggan 3 April 2013.

PKR

 




Kita tunggu pula senarai calon Parlimen Barisan Nasional. Harapnya ramai muka-muka lama yang dah tak relevan digugurkan sahaja n bagi laluan untuk yang baru berkhidmat. Kalau sudah ditolak rakyat tapi masih rasa diri kononnya 'winnable candidate' ....hurmmmm.....entoh lerrr


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...