Followers

Saturday, January 5, 2013

Tahun Baru Tanpa Air. Sedih!


Malapetaka untuk penduduk area Bandar Sri Permaisuri, Cheras bila sambutan Tahun Baru diraikan tanpa air. 

What? Some of you might be laughing dengar pasal nih. Ramai yang jadi mangsa krisis air ni tweet masalah dekat Twitter. Ada yang faham situasi mereka dengar masalah kami dengan cukup baik, bagi reply yang sangat reasonable. Ada yang begitu baik hati siap offer untuk kami datang rumah diorang to clean ourselves bagai. Thanks for those kind hearted fella.

Tapi ada juga yang bergurau tak tentu hala. Keep on teasing pasal busuk, tak mandi bagai. Ok for the first time it might sound funny but after you keep repeating the same stupid joke I tell you it ain'f funny. Tak faham masalah orang so jangan melebih. Terencat much!

Itu tak apa lah sebab insiden pandang sebelah mata je pun. Ibarat lalat kita tenyeh2 guna lutut. Heh.

Dekat my neighborhood mula terjejas petang Sabtu. Time tu keluar tengok movie dekat Pavi so macam tengah horey-horey tak berapa heran sangat bila ada yang inform. Sebab ingat kejap je gangguannya. Tapi bila masuk esok haaaaaaa itu dah jadi masalah.

Ternampak pulak notis pihak pengurusan tampal regarding the problem. Esoknya lagi keluar lagi notis seminggu tak ada air. Wuiiiiiiiiiiii sedih!

Dengan tak ada notis awal, TAK ADA bantuan bekalan air langsung dekat kawasan ini plus tak prepare jadinya memang chaos lah.

Setiap masa memang kita nampak orang keluar sana sini bawak baldi. Dalam lif tu sepanjang masa basah. Dengar cerita ada tempat yang dapat bekalan air, lori tangki air datang tapi kat sini sunyi sepi tak ada. 

Ada masa memang ada air tapi tekanan rendah n kotor gila. Berkarat.

Baldi n bekas tong air sangat laku dekat sini sekarang...huhu

Kepada pihak yang berwajib n bertanggungjawab tolonglah selesaikan masalah ini cepat. Terima kasih.


Btw esok ada Anugerah Juara Lagu ke-27 kan? Agak-agak ada live streaming tak. Kalau ada yang tahu please drop a comment with the link...hehe macehhhhh ;p






6 comments:

  1. tv3 dah announce akan ada live streaming. go there ;)
    http://www.anugerahjuaralagu.com/ajl27/

    condolences on the no water incident. good friends of mine also live in the area and are similarly affected.
    i've heard how tough it is. sabar ye?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...