Followers

Thursday, January 24, 2013

(Review) Hansel and Gretel : Biasa Tapi Menarik


Instagram : Izzlatif

Oi I have been quite busy this week after getting a new job which started on Monday. Kerja baru, company baru, bidang yang tak berapa nak baru ada kene mengena dengan kerja dulu tp jawatan baru yang....tak pernah terfikir akan dapat..hukhuk

I am experiencing a whole pack of new things at my work place everyday. Alhamdulillah, even ada rasa ragu-ragu yang sangat tebal dalam diri waktu nak terima tawaran ni, tapi setakat ini semuanya ok sahaja :)

Company yang sangat besar dengan pekerja yang datang dari pelbagai bangsa n negara. boleyyy?? hahaha kat sini ada Melayu, Cina, India, orang Itali segala. So campur-campurlah bukan takat 1Malaysia je. 

Rasa kecil sangat. Bila buat kerja kat office, just duduk diam buat kerja as quite as possible. Entah orang notice aku ke tidak...huhu perhaps I am among the youngest too. 

Semalam lepas balik dari kerja terus balik rumah cepat-cepat n pergi ke Pavilion. Penat wuiii xde rehat dengan kepala masih ting tong dengan all the info kena hadam dalam kepala waktu kerja. 

Tengok Hansel and Gretel dekat GSC Pavilion. Sebelum tu kita lepak-lepak kejap dekat Starbucks pekena cappuccino secawan bagi hilang ngantuk. Kalau tak nanti dalam panggung buat tahi mata bazir je beli tiket.



Suka gila dengan pelakon perempuan ni. Kalau tak silap dia berlakon dalam Clash of The Titan dengan Prince of Persia dulu kan?

Secara teknikalnya, movie Hansel and Gretel ni sebuah filem yang ringan. Mood yang dibawa juga tak berat macam Snow White and the Huntsmen sebagai contoh. 

Jalan ceritanya mudah. Dari awal kita dibawa kepada pengalaman adik-beradik ni sewaktu kecil; bagaimana mereka ditinggalkan di dalam hutan oleh parents n diperdaya oleh ahli sihir masuk ke dalam sarangnya. Daripada situ terus dibawa kepada rentetan peristiwa yang membuatkan mereka terkenal sebagai pemburu ahli sihir.

Mungkin agak ringkas namun masih cukup menarik untuk ditonton :)


Rating : 3.3 bintang



4 comments:

  1. kerja baru? tahniah!

    laksanakan tugas penuh amanah okey?
    moga dimurahkan lg rezki yg berkat buat izz..

    ReplyDelete
  2. dah tengok filem MAMA?? jalan cerita terbaik laa... serious menakutkan tapi ending hampeh.....
    dari 4.5 bintang terus tatau nak bagi berapa bintang~hahahha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...