Followers

Monday, October 1, 2012

(Review) Hotel Transylvania : Kelakar, Graphic Bagus!


Cakkkkk!!!...hehe ni right before keluar pergi The Curve untuk tengok wayang. Plan nak pergi Mid Valley mula-mulanya tapi tukar venue. Apa ada seh dekat Mid tuh? Aku sendiri blur...haha

Aku memang kurang sikit pergi sana, prefer Pavilion, KLCC or Times Square untuk tengok wayang or jalan-jalan makan. Dah berkata kat diri sendiri yang this weekend I'm gonna have a good time with beloved ones, so pilihan venue yang sesuai itu penting ye! hahaha....

Aku keluar dengan K, JR and Ifa. Kitorang pilih nak pergi The Curve, yeah sounds quite more exciting than Mid kan? :)

Best jugak sebab ingatkan mesti ramai yang beratur beli tiket tapi sebaliknya. Personally aku pilih nak tengok cerita Hotel Transylvania sebab dari awal sebelum ni tengok trailer filem ni aku dah tertambat hati gitu...haha

Kitorang pilih untuk tengok 3D sebab showtime untuk normal agak tak mengizinkan sebab clash dengan waktu Maghrib. So we performed the Maghrib prayer first then amek tiket pukul 8.15 macam tu lah. Agak excited nak tengok cerita nih sebab aku sendiri suka animation n sekarang ni graphic serta effect diorang kan mantap tu yang terpanggil untuk tengok.

Tapi tapi tapi......haaaa ada drama merintih dalam hati jugak sewaktu n after tengok cerita nih.

Yang mengundang duka lara ialah aku tertidur waktu tengok cerita nih!! hahahaiiiii azab! Mungkin sebab letih berjalan n mengantuk kot. Aku dengan K memasing bantai tidur tapi JR n Fa gelak2 mengekeh ketawa.



Dari duration 1jam 30minit tu rasanya aku tengok dekat 20 minit je kot. Tapi yang macam aku jangka, cerita ni memang bagus dari segi graphic dan kesan khas semua. Jalan cerita yang menariklah rasanya sebab rata-rata aku tengok layan je cerita nih. Kalau rasa nak  tengok cerita ni dekat pawagam then pergilah, terutamanya yang memang minat animation. Watak Dracula yang a lil bit overprotective dekat anak dia tu kelakar sangat, termasuk jugak watak-watak monsters yang lain.

Rating : 3.5 bintang

(^-^)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...