Followers

Thursday, September 27, 2012

[ FoodLover ] Ayam Penyet AP : KECEWA!!


Sekarang antara menu yang tengah 'in' adalah Ayam Penyet kan? Basically n historically rasanya it comes from Indonesia kan? Tapi sekarang dah jadi antara favourite orang Malaysia. Ok no gaduh-gaduh please. Definitely Malaysians will thank the people of Indonesia for their good and delicious Ayam Penyet's recipe...huhu

Kalau dekat Bandar Permaisuri Cheras ni ada dua yang paling dekat. Satu Ayam Penyet Wong Solo which is memang favourite aku n satu lagu Ayam Penyet AP yang mana aku tak suka langsung pergi sana sebab certain issues.

Tapi asyik makan dekat Wong Solo bosan juga kan, so pergi jugaklah ke Ayam Penyet AP n hoping they will not do the same as what they did like before n before n before! *pasrahhhh je aku dengan pekerja-pekerja depa nih



For the first time I tried this Teh Botol. How could i describe its taste, hurmmm I couldn't taste the flavour of 'tea' in it. Tapi rasa dia lebih kepada macam sarsi yang agak pahit sikit. Mungkin itu lah rasa teh botol kat sana kot. But still its a nice one :)

Ouhhhh macam aku cakap, aku berharap sangat diorang tak buat perangai macam dulu lagi BUT but buttttt once again, they screwed up almost everyting!

Pekerja-pekerja kat situ suka bergelak ketawa bergurau senda sesama dia. Main tepuk tampar lagik! Aku sebagai customer memang tak suka attitude macam ni. Even customer lain duk pandang je bila diorang buat bising tuh. Eh mana hormat untuk customer ye? or memang xde?

Aku dengan jelas tulis dekat menu yang aku order 202, Daging Rendang Sapi Padang Asli. Bila dah kata daging of course aku memang expect nak daging tapi.....



Yang sampainya Rendang Ayam. Ok aku langsung tak buat kecoh sebab aku ingat aku silap tulis order. Aku duk belek semula menu, n the workers noticed this! Diorang tanya ada apa yang kurang or else. 

Ada apa-apa lagi ke bang?

Oh nothing, tapi rasanya tadi saya tulis yang ini tapi kenapa yang sampai ayam ea? atau saya silap tulis. Boleh tolong check balik tak order saya.

Diorang check balik dekat counter and...

Maaf ye kami silap. Nak tukar balik ke? 

No its okay. Saya dah lapar sangat ni nanti take time lagi - sambil tahan marah aku langsung tak nak pandang muka diorang.

Dangggggg!!! this is what you get bila korang main dekat tempat kerja!!! You guys put yourselves into trouble yang menyusahkan customers. Pleaseeeee this is not the first time kot. Mana attitude?? Mana manners korang sebagai pekerja yang serve customer? Restoran ni bukan cikai-cikai je tp dah banyak cawangan kan? Branch lain contoh dekat Seksyen 7 Shah Alam tak pernah buat macam ni. 

I wonder if dalam group pekerja tu mana manager nya, yang mana satu supervisor or yang in charge jaga quality of foods n services.



Rendang Ayam tu sejuk, and rasa dia sangat tak sedap! Daging dia almost berlendir and BUKAN moist ye! Macam nak basi.

The management should know about this! Please get rid some of your employees. Menyusahkan!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...