Followers

Wednesday, July 4, 2012

Membazir masa aku....!


Lebih kurang dalam dua minggu yang lepas aku ada interview kerja dekat area Mont Kiara.  First time carik kerja ni thru agency. Agency mana? Tak perlu mention lah. Tapi sejujurnya cara diorang kerja memang aku selesa n diorang pun bagus.  Yang kurangnya orang/company yang nak hire kita tuh. Masalah manjannngggg.

So basically lepas first stage interview dengan agency baru diorang akan recommend kita dekat company yang merupakan client diorang tu.  First interview tu memang bagus n tak susah mana pun. Like I was just having a nice chit chat dengan interviewer tu sambil minum2 kopi....huhu

Then diorang called me back beberapa hari lepas tu untuk confirm the next interview yang penting, sebab dengan orang company tu sndiri.

Tapi time ni masalahnya aku received info pasal interview tu hari Rabu, n diorang memang kata the next interview akan diadakan hari Khamis.  So mati2 aku ingat esoknya interview.  Bayangkanlah dari Cheras nak ke Mont Kiara area Solaris tu jauhnya macam mana kalau naik public transport kan?

Tapi aku sampai awal, malah 40 minit lebih awal.  Aku tunggu punya tunggu tapi takde. Aku call orang agency baru diorang kata actelli interview hari Jumaat....oihhhhhhhhh

Aku hang up call tu and tenung je ikan2 kat atas tu sebab aku berdiri sebelah kolam tu.  Kepala otak aku blank sebab susah payah aku sampai situ rupa-rupanya esok ye!!!

Aku terus tahan teksi and chow balik.....such a waste of time!!



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...