Followers

Monday, December 12, 2011

Sardin Paling Mahal n Paling Sedap!! RM90 sepinggan


Actelli aku bukan penggemar sardin yang masak macam nih or yang kuar dari tin then panaskan lite2 je pastu hidang.  Eh, tak lalu dek tekak aku.  Sebab mungkin dia rasa masam n kurang pedas kan. Yelah, terpampang kat tin tu kata in tomato sauce ko nak harap pedas macam lemak cili padi ke? haha....


Hari tu balik je dari kerja memang aku letih nak mati.  Tertidur sampai kul dua belas malam n rasa lapar sangat. Pergi dapur then  nampak bahan2 nak masak macam ada tapi malas lah nak tunggu ikan lembut bagai.  Nampak ada satu tin sardin so masak je lah.  


Menu yang main campak2 je.  Aku potong bawang, cili padi n tambah tomato tuk letak tepi je. Ada berapa ketul dalam tin tu pun aku tak check. Koserrr lah aku kan??  Bukan aku gemar sangat pun.  Amik dua ketul, satu untuk aku bagi dia lenyek halus2 sikit bagi kuah pekat sikit then satu lagi biar camtuh je.  Then aku tambah lah garam, lada hitam n lada giling. 


And it turned out so good lah!! Waaaaa puji masakan sendirik...haha


Aku tak boleh sangat makan sardin yang kuar dari tin terus makan without adding benda2 lain sebab bau dia kureng sedaplah mcm ada hanyir2 sikit kan.  That's why lah aku tambah sikit benda2 dalam tu bagi pedas.  Hasilnya aku bagi licin 2 pot nasi yang aku masak tuh...hewhew




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...