Followers

Friday, December 2, 2011

D i e t




Mesti ada yang tertanya2 hairan bila aku cakap nak diet atau tengah diet...huhu...oukeyh to be honest, I have been eating like hell for the past few weeks.  Korang bayangkan kalau setiap kali aku masak nasi kat rumah dalam dua pot itu hanya untuk aku seorang. Yes! You heard me.  Hanya aku sorang sahaja...haha...pinggan aku memang bertimbun2 dengan nasi.


Nafsu makan aku memang meluap2 naik.  Aku tak tahulah kenapa. Hormon ke? hewhew


So ada satu malam tu aku decide nak start diet  *katanya!!  balik je dari kerja memang aku tahan je daripada beli apa2.  Aku singgah pasar malam dekat dengan rumah pun aku juz jenguk2 je.  Tahan diri daripada beli kuih fav aku, laksa, ayam goreng sume tuh.  Arghhhhh terseksa jiwa dan raga aku tengok orang lain beli makanan banyak2, siap ada yang pelahap makan tengah2 jalan sampai terjatuh2 apam balik diorang.


Balik umah je aku bukak peti ais nampak salad masih ada lagik dengan few fruits macam pisang n anggur macam blackcurrant bentuknya. Yang penting dia bukan anggur biasa n seedless itu memang fav aku.  Tak suka hehh nak buang2 biji bagai.  So tanpa nasi aku makan salad tu dgn anggur pastu untuk pisang pulak aku makan dengan balance anggur n coklat yang aku dah cairkan....oihhhhhhh sedap weyhhhhh


Aku ni kadang2 main sesuka hati je campur campak2 pastu makan je tapi selalunya turn out sedap jugak meh.....haha


Bermulalah diet aku.  Lagipun terpaksa diet uols!  Sebab iols belum dapat payment lagik....hiksss..sedeyhhhhhhhh kan!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...