Followers

Tuesday, August 2, 2011

Antara Puasa dengan Kes Putus Tunang Khairul Fahmi Che Mat



Kita rasa seronok sebab Ramadhan datang lagi.  Terutamanya bagi umat Islam tak kira sama ada dekat Malaysia ataupun negara2 lain.  Tapi dalam sibuk kita bersedia untuk menyambut kedatangan bulan puasa, ada satu lagi cerita yang mencuri tumpuan.


Tu diaaaa.  Terpampang depan surat khabar pasal kes putus tunang penjaga gol yang kununnya paling hebat di Malaysia sekarang ni, Khairul Fahmi.  Tapi, status sebagai penjaga gol terbaik tak semestinya dia 'terbaik' juga dalam semua hal.  Izz suka tengok aksi dia masa lawan Singapore hari tuh.  Memang hebat!  Tapi sekarang Khairul Fahmi dikaitkan dengan kes putus tunang yang mendapat perhatian satu Malaysia. *Aummmmmmm..hikkksss


Adakah ala2 kes Mawi dengan Ina dulu??  Ouh...agak samar2 alasan putus tunang diorang.  Tapi menurut kenyataan si bekas tunang, Khairul Fahmi ada hubungan dengan wanita lain.  Curang ke??? *opppsssss....


Itu tidak dapat dipastikan kesahihannya.  Tapi menurut si Elia dia ada bukti pasal tuh...






Izz rasa kagum sebab dengan status personaliti sukan je pun kes kahwin tunang segala boleh jadi sensasi.  Hebat!!  


macam retiss Korea rambut kau macam ni Apek oi!! patutlah ramai pompuan duk jerit nama kau depan tv masa lawan Singa hari tuh, xkira rambut pendek ke panjang tetap hensem! *katanyaaaaaHe shud keep his hair long.



Tapi rasanya ada lagi kes yang lebih 'dramatik' n penting untuk diambil kira.  Daripada kita duk fikir sangat pasal kes macam ni, lebih baik kita fikir dan sedekahkan doa yang patut untuk mangsa2 ragut yang kritikal sampai terkulai tangan semua tuh.  Tak pun fikir pasal orang2 yang miskin jalani ibadah puasa sekarang nih.  Kesian diorang mengharapkan bantuan orang ramai.  Kalau tak dapat tolong pun, boleh kita muhasabah diri.



Macam2 version akan keluar pasal Khairul Fahmi ni.  Dah tentu akan ada yang sokong Khairul Fahmi n ada yang back up si bekas tunang.  Lepas tuh, tak mustahil boleh keluar cerita2 merepek melibatkan fitnah kan??  Semua orang harus fikir sikit pasal tu sebab benda ni melibatkan maruah kedua2 pihak.



Itulah tabiat masyarakat kita.....



Semoga Ramadhan kita tak dicemari dengan aktiviti2 menganyam ketupat


(^.^)


Selamat Berpuasa!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...