Followers

Thursday, February 24, 2011

Syok Sendiri : Daphne Iking Masuk Islam !

Sumber : Teratakarmo, AbgNara

Cantik kan dia nih?? SS memang suka dengan paras wajahnya yang jelita tuh! Berbakat pun ye jugak...boleh mengacara, boleh berlakon, ala-ala model terkenal pun iye jugak.


Pernah kontroversi sekejap dengan cerita cerai dia dengan bekas suami. Namun, terbaru ni ada kisah baruuuu. Yessss. Ada keluar ceghite kononnya si manis ini dah masuk Islam. Mula-mula tu kurang percaya walaupun khabar dia menghadiri kursus perkahwinan kat Sabah. Sebabnya ada yang mendakwa bagi rakyat Sabah dah terbiasa dengar orang yang bukan Islam sebut 'Alhamdulillah' dan sebagainya.


Cerita timbul jugak sebab Daphne selaku pengacara bersama di ASA telah menyebut perkataan tersebut. So, faham-faham je lah uols! Terus keluar citer dia peluk Islam segala. Ada jugak ingat dia main-main dengan perkataan itu. Sensitif uols bab-bab ni ek? Bak duk maksiat, buang bayi campak sungai tu camne? Haaaa.....


Then, baru-baru ni ada lah event yang dihadiri bloggers terkenal Malaysia. Kebetulan Daphne pun ada kat situ jugak so they all pun gi bertanya kesahihan ceritanya..


~mek taubat dah~


And yesss....Daphne sudah memeluk Islam!! In fact, dia dah berkahwin dengan seorang lelaki Melayu. Nama Islam Daphne ialah Dahlia Eleanor Iking. Sedappp. Korang ingat dekat drama zaman purba kala je pakai nama Dahlia, Melur, Kenanga?? Haha. Orang Melayu Islam nama asal dah sedap-sedap tukar ke omputih!


~mungkin ni suami barunya~


Tapi seriously SS suka dengan nama Dahlia tu. Semoga Daphne bahagia dengan perkahwinan baru dan hidup sebagai saudara Islam baru. 


(^.^)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...