Followers

Wednesday, February 23, 2011

Cerita Kita : Dilema Seorang Pelajar

ta tau na cerita kat korang macam mana , ta tau na cerita kat siapa. dah penat dah. dah ta sanggup dah. korang tau ta , kat poli nihh saya sebagai ketua blok, nama pown asrama , mesti lah banyak peraturan. i pown ta tau lah apa yang i na buat. sampai ada budak post kat fb terang2 nama i , maki2 i , hina2 i. ta tau dah na cakap apa. please tlg i . i ta kuat . i ta nampak sapa2 sokong i. lemah sgt. zero.




Seperti sebelum ni, CK nak berkongsi cerita yang samwan hantar dekat CK kat inbox FB...daripada lambakan message yang meminta pendapat CK tuh, yang ini dipilih untuk publish kat sini...lagi pun, mcg yang ini paling baru so, agak rajin CK nak ulas....huhu


Hurm....berat sebenarnya masalah si gadis seorang nih....


1. Dibebani dengan tanggungjawab yang berat sebagai ketua blok. Korang ingat senang ye?? Bayangkan kerja-kerja sebagai Ketua Disiplin, Ketua Pengawas, Ketua Kelas semua tu. Kalau ada yang tidak kena sah-sah lah depa tu yang muka kena carik!


2. Bila dah dapat tanggungjawab macam tu, kita diamanahkan supaya galas dengan baik. Rasulullah sendiri ada mengingatkan supaya amanah dalam sesuatu pekerjaan. Sudah diberi kepercayaan, tidak kan lah nak buat sambil lewa ye idak??


3. Terpaksa berdepan dengan manusia-manusia cantik kat asrama tuh yang tak mau ikut peraturan. Yesss! Ada pepatah mengatakan 'rules are made to be broken'. Kalau korang nak guna masa zaman tuk kaduk kat sekolah rendah tu boleh diterima uols!! Ni korang dah besau panjang taraf universiti lagi. Haruslah berdisiplin sikit! Tidak salahkan ikut apa yang patut.


Nasihat CK, awak kene tabah lah ye....memang susah nak galas tanggungjawab tuh, dan terpaksa pulak deal dengan diva-diva yang mengalahkan Kris Dayanti tarafnya! Nak dicarut nanti makin berpanjangan, nak ditegur pun sampai bawak ke Facebook bagai kan. 


Jangan dilayan sangatlah perangai macam tu...sabar selagi termampu dan sambil tu buat kerja sendiri...nak kata diorang duk buruk-burukkan awak dekat Facebook, ignore saja! CK sendiri pernah kena benda-benda macam ni...awak loyal reader yang dah baca blog ni dari zaman 2009 lagi, you should know problems yang Ck pernah hadapi...


Tabahkan diri oukeyh!


Salam Cinta Sayang daripada Cerita Kita......

4 comments:

  1. kesian gila budak nihh . na di marah kawan sendiri , na biarkan merana diri. :)

    ReplyDelete
  2. saye amat bersimpati dgn gadis ini . saye harap dia tidak tumbang kerane rakan2 pasti ade untuk gadis ini . :)
    friendship lasts forever ~ ^_^

    ReplyDelete
  3. saye amat bersimpati dgn gadis ini . saye harap dia tidak tumbang kerane rakan2 pasti ade untuk gadis ini . :)
    friendship lasts forever ~ ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...