Followers

Sunday, December 19, 2010

Pekerja Yang Kurang Ajar!!!


Orait,
seperti yang telah dijanjikan
*cewahhhh...ko engat ko tu artis or blogger popular??
hikhik...
Izz nak post entry mengenai kejadian sebelom gua tgk Kak Limah arytuh....
Tp still,
tetap nak letak pic kat atas tuh...
haha
(^-^)


Macam ni ceritanya,
kitorg sampai may b awal sgt....
n adalah dalam sejam lebih agy before muvie start
n ada org nak gi karaoke
ok~
Izz ikot je lah,....

* i follow uuuuuu...ibarat Digi


Sebelom tu,
Izz gi toilet dulu sbb xtahan nak terkucil
dengan keadaan kat luar hujan
mmglah sejuk kan.....


Then,
baru pergi tempat karaoke......
pastu apa terjadi??
meh baca sini meh.....




Kitorg amek karaoke jamban je...
juz beli token empat jek
setakat nak isi masa menunggu muvie kan
nyanyi dua lagu je!!
pastu blah.....
sbb nak beli air kat Cool Blog yg ada pearl/bubble tuh
xjadik plek........
sbb benda itam tu dah abis 
dengan kecewa juz gi kat luar sbb ada org nak smoking
Izz plak main dengan anak kucing kat situ
ada lah dalam 5-6 ekor macam tuh
mak ngan anak2 kucing....

Dah abis snap pic kucing2 tu suma,
kitorg gerak menghala ke GSC
tetibe dia tnya
*eh??mana i pnya.......


Teros aku dpt tangkap,
*KUNCI KERETA ke???


Tetttttttttttttttttttttttt..............
hilang ko!!!
puas lah dia duk mencarik kat seluar dia semua
kitorg start lah pikir2 kronologi sepanjang lepas beli tiket sampai je entrance luar yg ada kucing tuh....


GSC > Toilet > Karaoke > Entrance


.............
aku dah mula rasa lain mcm lah
giler ko?!!
mesti lah rasa xsedap ati kan....

kitorg pergi tempat karaoke dulu sbb tu plg dekat
kat tmpat kitorg nyanyi td dalam box tu ada budak2 tgh nyanyi
n kitorg panggillah salah sorg budak tu tanya if ada ternampak kunci kereta
dorg kata xde!!
adalah dalam 10 minit kitorg kat situ berlegar sambil tanya mak cik kat tempat bayar token
dia dengan muka selamba haram jadah kata xde


Ingat ea!!
BULAT2 dia kata xde....


kitrog blah n patah balek gi entrance kat belakang tuh
mmg xde kunci tu....
kitorg lalu karaoke n pergi plak toilet n xde jgk


Tuan pnya kunci kereta kata dia yakin kat tmpat karaoke...
n pergi sana balek
bila kat sana kitorg diri dah lama
n aku ternampak kelibat sorg pak cik yg jaga tmpat tuh
time tuh hati aku terdetik
sbb dia tgk kitorg lain mcm
dia mcm buat2 tgk sekitar situ tp kat bahagian belakang tempat karaoke tu lah
tmpat tu kan luas
siap ada macam2 jenis games bagai kan


Aku plak dah start risau
muvie dah nak start nih!!!
aku mmg hangin lah kalo masok muvie lmbat2 mcm tuh...

xske miss dia pnya intro ok!


Tetibe mak cik yg buat muka selamba dia yg penuh kedut2 tuh
pnggil kitorg
n dia ckp
*cuba tanya kat pekerja lelaki MELAYU yg pakai tag tuh.....mngkin ada kat dia 


Memanglah logic kan
sbb if box karaoke tu baru pas guna
pekerja akan masuk n check kemas2 watever lah....
time ni aku tgk muka mak cik tuh


Pastu kitorg carik pekerja tuh...
jumpa dia kat depan
mulalah bertanya dengan penuh sopan ye kalo2 dia ada terjumpa kunci kereta
nak tau dia jwb apa??
*ouh...ada...tp sebelum tu kena bayar dulu


.....................................
seyesly aku engat dia main2
yelah,
dia dengan perut bunci mcm kene busung tu tersengih2 menampakkan gigi kuning berkarat yg busuk!!
pastu dia ulang buat kali kedua n ketiga....


Aku dah start geleng kepala.....
*kalo nak kunci balek, kena bayar


Kitorg tanya berapa?
*berapa awk ada?xkesah lah...hahahaha....huhu....oink2.....
al-kaedahnya,
itu duit kopi bagi dia sbb tlg simpankan


Last2,
aku keluarkan wallet 
dalam tu td mmg ada rm5o
tp tinggal rm15 mcm tuh
aku terus kuarkan rm10 n kasik
dia pun menyeringai suka n bagi kunci tuh
aku mmg xtnggu apa terus blah je.....
on  da way tuh GSC mulut aku membebel xhenti menyumpah seranah si meLAYU tuh....


Cuba korg fikir,
kalo korg kat tempat Izz.....
dia kata tlg simpankan tp mtk duit
n bayangkan kalo kitorg xde duit pecah
sah2 dia mtk semua kan??


Selain tuh,
dia x amanah pun....
for example,
mcm korg tertinggal barang kat mana2 lah aiport watever,
korg call for assistance n dorg jmpa barang korg
do they will charge u?
rasanya x kan...
sbb tu termasuk dlm policy dlm berkaitan customer


Pak cik yg puaka tu mtk dengan cara boleh dikatakan mcm memeras ugut customer yg dalam kesusahan....
nmpak sgt dorg xjujur
if kitorg tinggalkan kunci tuh n mmg hilang betul2 then dorg leh kata xnak bertanggungjwb sbb kecuaian sendiri
fine!
boleh terima

tp ni dorg sendiri jmpa n mtk wang tambahan....
biadap x???


Seyesly even setakat rm10
tp setiap sen dia guna duit tuh mmg haram bagi dia....
sbb aku kasik tanpa kerelaan
a bully mcm tuh mmg xsenang hidup
sebab rm1o tuh sampai semua keturunan ko mmg xberjayalah!!
sbb tu lah dah tua ganyut pun kerja kat tmpat mcm tuh....
bengong betol!!!


Haish,
aku xpernah berdepan mcm ni...
nilai rm10 tu bukan lah besar mcm rm1oo or rm100 or rm1juta....
tp cara dia mtk duit dengan mcm tuh sgt2 menyakitkan hati
tp mmg kesian
sbb itu je kot cara dia ada tuk dpt duit lebih!!


Kalo aku jadik owner Dataran Pahlawan tuh,
kalo aku xmasuk campur tuk suruh tempat karaoke tu pecat dia,
aku dengan senang hati tutup tempat tuh n bagi peluang kat org lain buat business kat lot tuh


Sangat2 mementingkan diri!!
dan memalukan orang Melayu sendiri.....


p/s : thanks to budak2 kat situ sbb at least dorg JUJUR...xmcm pekerja2 kat situ


Cipta iPad application anda!!! Join the contest tuk menang hadiah2 menarik mcm Maxis iPad + WIFI Maxis Modem....

8 comments:

  1. huhu..macam2 perangai manusia zaman sekarang ni.

    ReplyDelete
  2. ~alia : u nih....kan dah tulis kat situ Dataran Pahlwan!!!~
    hish.....
    huhu

    tun : biasalah.....

    ReplyDelete
  3. owh . hehe ^^ maaflah . terlalu marah dan emosional bile bace post encik artis neyh ~

    tak boleh tahan ~ ==''

    ReplyDelete
  4. ~aaron : yeap...sikap sgt2 memalukan~
    alia : encik artis???

    ReplyDelete
  5. boleh report if ada kejadian mcm tue.. report kt security or management dorang.. biar dia kene balik...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...