Followers

Thursday, May 7, 2015

Jenjalan Singapore


PERGHHHHHHHH

Took me almost (ke lebih??) two years nak upload post pasal trip pergi Singapore dulu. Hahaha sorry, busy kerja lor.

Nak ringkaskan cerita, ni trip sambil bekerja sebenarnya. Kena hantar pergi HQ dekat Singapore seminggu, tapi at the same time lenjan berjalan jugalah satu Bandar Singa tuh.

Malas nak tulis caption dekat each gambar, sebab mostly lupa dah, so cuci mata sajor lah tengok gambar. Ok?

;)




Dalam banyak-banyak kedai souvenir tu, singgah sini je borong key chain segala. Sebab kakak tu friendly. Dia kata dia orang Malaysia. Peramah n jujur. Sebab lepas rambang mata duk telek key chain bergantung tu, lepas bayar main tinggal beg-beg lain bawak yang aku beli semata. Bergegas jugak lah cari balik mana aku letak benda-benda lain tu. Panik iols! *urut dada* Sib baik kakak tu simpankan. Alhamdulillah.




Manisan. Kot-kot ada yang tertanya-tanya.




Meriah kedai makan ni! Dari jauh ku ingatkan mini zoo rupanya....




Mula-mula terpengaruh jugaklah baca kat blog lain kekonon ni antara tempat kena datang. Gigih berjalan cari Mustafa Centre ni siap pakai Waze ye. Ye, Waze. Nampak tak kegigihannya tu camne? Tapi........tidak masuk pun. This time aku mmg judge the book by it's cover lah sebab luas pesen macam store Mydin je. Peluh tidak sempat menitik aku terus blah dengan rasa 'Siot, mcm stok2 Mydin celah bedah mana je! Bazir lemak aku je datang sini' kau ghaseee???




Tanglung manyak chantekkk



Haaaa yang sini aku suka. Proper sikit tempat dia. Nak cuci mata tengok barang, cuci mata tengok orang semua lengkap. Haha!

Plus tempat dia bersih. 

Dekat KL pun ada Chinatown kan? Best tidak? Tidak pernah jejak.



Chinatown, Singapore.







Lawa!















Somehow kan I didnt enjoy makan Mcd Singapore. Kenapa ek aku rasa fries dia macam blend. Tidak letak garam ke? Ke lupa? Ke memang sana style makan fast food masih ditahap jaga kesihatan tidak macam Malaysia? Lol.







Selfie cikedd ah sepam dua.





K tu je. Baik.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...