Followers

Tuesday, February 24, 2015

Peluang



Do I want you?

Yes


Will I chase you?

No


Sometimes ada ketika kita penat nak kejar something. Apatah lagi bila benda tu kita sudah terbiasa, dah betul-betul suka. Rasa nak memiliki tu memang ada cuma peluangnya tidak ada. Last-last kita akan end up dengan putus asa. Even masa awal-awal sudah cakap tidak akan give up!

Well kita ni bukan ada kuasa nak tentukan apa yang kena jadi, tidak ada daya pun nak tahu apa akan jadi in future. Kita cuma boleh rancang dan mengharap. Itu saja.

Tapi tipulah even kalau kata dah give up separuh jalan konon nak move on tapi ada masa kita intai juga jeling ke belakang. Pandang ke belakang dengan harapan dapat semula, minta peluang itu muncul.

Tapi kalau fikirkan balik setiap peluang yang akan muncul sentiasa datang dari depan. Bukan belakang. Bukan daripada sesuatu yang kita sudah tinggalkan. Sesuatu yang sudah berlaku. Peluang itu datang daripada kehidupan yang kita sedang lalui dan bakal lalui. Yang berlalu itu ada memori tersendiri tapi tinggal kenangan. Kan?



*tarik nafas dalam-dalam*



Sekarang ini kena tunggu je peluang itu muncul. Kita tidak tahu bila, berapa lama masa akan ambil tapi jangan putus harapan. Kalau yakin nak, kena berani tanggung risiko tu. Risiko yang mungkin untuk waktu yang sangat panjang kita kena menunggu....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...