Followers

Tuesday, November 4, 2014

Orang Kita Nak VS Orang Kita Dapat




In life, you don't get the people you want. 

You get the people you need.


To teach you, to hurt you, to love you, to make you laugh. To make you exactly the person you should be.



This is so true. Menakutkan, right? Rasanya mesti ramai yang cakap 'been there, done that' secara berjemaah dengan muka penuh bangga sebab pernah merasa situasi itu. Kita nak Si A, jatuh cinta bagai nak gila. Tapi terpaksa makan hati berulam jantung sebab Si A tidak nampak kau. Sebaliknya kau dapat Si B yang bagi kau cuma stok tambahan + terpaksa. Sebab kau realise kolam yang selama ni kau pancing sudah jadi kecik atas faktor usia, zaman dan lain-lain.

Tapi lama-lama nanti kau sedar yang sebenarnya Si B tu memang jodoh kau. Walau kau admire macam mana pun dekat Si A tapi hubungan kau dengan Si B masih utuh even dah kena badai dengan ribut sikit-sikit. Masalahnya time tu juga kau realise yang Si A sudah tidak lagi dengan Si C tapi sudah sampai huruf Z tapi still tidak bahagia duk melompat-lompat lagi cari jodoh. Senyum kalau faham, yang tidak faham tu scroll baca balik. Huh.

Macam tu lah hidup. Kadang-kadang Tuhan tu rencanakan benda yang kau tidak jangka. So lepas ni jangan terlalu berharap dapat kahwin dengan Leonardo Dicaprio sedangkan jauh di sudut hati kau tahu tu mustahil. Tambah pulak kau duduk dekat ceruk Kampung Parit Tengah. Kau ingat ni cerita fantasi??? Terimalah jodoh dengan Mamat dari kampung sebelah kalau itu ketentuannya. 

Kita nak jodoh yang sempurna tapi pernah tidak kita terfikir yang kita ni sempurna sangat ke? Layak ke nak dapat jodoh macam tu? Hidup ni kena saling melengkapi, itulah hukum alam yang kita sendiri tidak boleh nak plan.





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...