Followers

Sunday, October 21, 2012

(Review) House At The End Of The Street : Terkejut-terkejut doww!! ;)


Topi tu baru beli last week dekat Times Square. Aku bukan jenis suka pakai topi. Tak minat sangat. Rimas. Kadang-kadang tu pening kepala. Tapi entah kenapa terlintas nak beli.

Hari tu ada pergi tengok cerita House At The End Of The Street dekat GSC Times Square. Sebelum tu memang aku ada nampak trailer cerita ni, terminat juga ler nak tengok. Sebab filem ni genre dia thriller, kalau hantu-hantu tu memang tidak ler aku minat...hahaha...tapi thriller pun kalau banyak sangat scene bunuh-bunuh ada darah wuiiiii tak minat juga.

So sebelum pergi tengok ada juga ler aku survey tanya kat Twitter pendapat diorang yang dah pergi tengok cerita nih. Ada kata ok, ada kata tidak. Tapi mostly kata cerita dia lambat sikit bergerak tapi twist memang menarik. Apa yang menarik? Itu yang buat aku tertanya-tanya n sebab utama aku pergi tengok.



Meh ler kita snap-snap gambar macam orang kat depan, kat belakang, kiri n kanan kita buat *pentiruuuuu...haha..eh tapi blur lah!! Takpe kita try lagik



Posing dah elok, muka dah ok tapi blur lagi....lagi sekali !!



Haaaaa oukeyh pun! (^,^)

Dekat sebelah aku tu ler nanti ada sorang perempuan duduk. Dia punya pekik waktu tengok cerita nih mau mengundang penampar! Mau pekak telinga aku bila amoi tu duk terkujat-kujat jerit sebab takut...hukhuk



Kitorang tengok cerita ni lah. House At The End Of The Street. Kalau perasan, pelakon dia pernah pegang watak Mystique dalam X-men : First Class dulu.



Cerita dia mudah aja. Mengisahkan Elissa yang baru pindah dekat suatu tempat, Woodshire kalau tak silap namanya. Rumah yang mak dia baru beli tu dapat dengan harga murah even besar dan cantik, atas sebab rumah yang bersebelahan pernah ada tragedi berlaku.

Mereka dapat tahu yang selama ini, pekan/tempat tinggal baru tu diselubungi dengan bayang-bayang ketakutan lepas berlakunya kejadian pembunuhan pasangan yang tinggal bersebelahan dengan rumah itu oleh anak perempuan mereka. Namun, budak perempuan itu menghilang, yang tinggal hanya si abang meneruskan kehidupan di rumah kosong itu, dan menjadi bualan serta umpatan orang-orang di situ. Ada urban legend yang mengatakan, si adik perempuan itu masih hidup dan tinggal di dalam hutan, sentiasa memerhati menunggu untuk membunuh lagi.

Elissa mula rapat dengan si abang, Ryan, walau mendapat tentangan daripada ibunya atas sebab keselamatan. Tapi semakin lama Elissa mendekati Ryan, semakin mula dia memahami kesengsaraan yang dialami Ryan selama ini. Namun, apa yang menanti bukanlah seperti apa yang dibayangkan. Malah lebih teruk lagi. 

Hurmmm...pada pendapat aku jalan cerita filem ni memang agak slow. Dari awal sampai ke pertengahan cuma ada beberapa ketika je ada elemen seram, yang selebihnya hanya drama. Tapi mungkin perlu, untuk memberikan watak-watak yang ada 'peluang' untuk difahami penonton. 

Element of surprise/thrill memang ada. Kita boleh nampak waktu Elissa bergelut dengan masalah bila dia dapat tahu hal sebenar yang berlaku. Tapi element tu cuma ada dalam lingkungan watak Elissa saja, sedangkan watak polis dan mak Elissa boleh membantu - yang mana sekadar ditikam dan dipukul. 

Apa yang buat filem ni menarik adalah lakonan pelakon utama dia. Agak bagus jugak. Tak teruk pun.

Twist yang ada waktu klimaks dan ketika pengakhiran cerita itu memang menghairankan tapi meleraikan segala persoalan. 


Rating : 3.2 bintang



4 comments:

  1. waahhhh..
    comel pakai topi~ :)
    even gmbr blur..heee

    best bce entry ni..
    btw.nice entry..
    keep it up yeah~

    ReplyDelete
  2. so cite ni ok ok je ker???hehehe...ok lah nak try tgk jugak...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...