Followers

Thursday, January 20, 2011

Pengalaman Menaiki KTM Pada Malam Thaipusam



Well,
by da time Izz tulis nih memang baru sampai kat ostel....
penat giler oiii
dengan beg segala aku bawakkan
teros datang balek semput aku....
haha


Nak dijadikan ceghite,
Izz engat naik KTM dari stesyen Shah Alam dalam kul 8 lebih tu tak ramailah org
yelah,
usually kalo dari KL Sentral dalam kul 6ptg menghala Shah Alam memang lah ramai maknusia 
sbb org baru balek kerja....
tapi mlm tadi sampai2 je teros gelap pandangan aku.....


Pelik jugak kan??
kenapa kaum itu je yg duk bertenggek,bersila,berdiri depan aku masa tnggu KTM kat stesyen tuh....
last2 dek tak mau jadik vodoh sombong,
aku tanya kat sorg laki ngan kwn dia....
*erm....excuse me, train ni menghala ke KL Sentral or yg sebelah sini??
*ye...KL Sentral sebelah sini
*ouh....thanks!!I thought dis way....


tetibe kwn pompuan dia ckp
*nasihat saya, buat masa ni awk tnggu lah dulu tuk next train..,..


Izz terpinga2 kejap
*sebabnya kitorg daripada td tnggu nak naik tp bertolak2 dgn dorg ni sampai buat gaduh...lepaskan dulu org2 yg nak gi sembahyang nih


Terus aku tgk kat board situ....
train tu mnghala jgk ke Batu Caves
yaaannneee yadapppa.....
teros ler aku paham maksud dia
dan kemudian train sampai dan sampai  jgk lah nightmare aku!!!


Gedebak gedebuk gedebik.....
(>.<)
choiiiii.....
semua org berasak2 nak masuk
sampaikan I almost fell on a lady
nasib baek aku yg sopan santun mintak maaf berulang2 kali pompuan tu rileks je
Izz pandang sekeliling,
apasal ramai pompuan nih??
bangla2 sume dah gerak masuk dalam tempat kerusi2 tuh
Izz tengok2 rupanya i was in the ladies koc....
segan aku kejap!!
tp sah2 pompuan2 kat situ tak pandang senget kat aku sbb keadaan dia mmg super duper tak terkawal....
ko lambat naik mmg melepaslah ko nak naik train


Last2,
after tiap stesyen train tu berhenti,
Izz terpaksa jgk move ke dalam
ko bayangkan bila train nak berhenti je 
orang2 yg nak naik dah berlari2 ke pintu nak naik
mula lah gaduh terjerit2 bagai
tp suka jgk aku,
tgk dorg gaduh sesama kaum....


Tapi yang beshnya kan....
ada sorang mak cik yg biasa2 cara berpakaian dia
senang citer mcm mak cik2 dalam drama lah
tp perangai dia luar biasa baiknya ye...
tengah semua org yg berdiri ni dengan keadaan tak selesa sbb org makin ramai tp ada yg tak nak berganjak masuk isi ruang kosong
mak cik tu tetiba bersuara n jadik mcm polis trafik suruh orang2 tu berganjak masuk ke dalam....
dia siap gave up her seat to an Indian lady
dia ckp dat lady deserved it more than her
sbb dia leh berdiri
sedangkan da gurl muda belia kot berbanding mak cik tuh


Mak aihhh...
baik sungguh
n semua orang kat situ senyum2 dengan lawak dia
then dia dengan kudrat mengalahkan orang muda slumber land je gi ke pintu sbb dia nak kuar 
sedangkan kalo org muda mcm aku ni pun mengeluh panjang bila kene berhimpit2 melepasi ketiak2 ane tuk sampai ke pintu....
Izz tabik kat mak cik tuh!!
semoga Allah sentiasa kurniakan kesihatan kat dia


Kemudian after lama menunggu,
sampailah ke KL Sentral
lagi sekali nightmare aku!!!
belom sempat pintu terbukak mmg org dah berpusu2 nak masuk

semua pandangan terus gelap ko!!!
sampai dorg gaduh sesama sendiri....
kaum sendiri pun ko nak tolak2 mcm tu ke??
last2,
ada guard marah n ruangan keluar tu mmg penuh sesak 


Otw to exit berpeluh2 n mcm nak pengsan!!....
ada aka2 tu muka dia sgt merah ye
she seemed almost nak throw up or muntah time tuh
aku pun sama la weiihh.....
masa amek lrt to Masjid Jamek pun sama jgk
tolak2 tarik giler lah!!!


Secara amnya,
bagi Izz kalo orang Melayu esk nak Raya pun mesti ramai mcm tuh kan....
kalo u dalam situation dorg,
mesti tak nak terlepas train to celebrate ur Hari Raya
but plez lah....
jangan macam orang yg tak de nilai2 sopan
ada sesetengahnya keluarkan kata2 kesat sbb tak boleh naik
gaduh n not to mention ada yg try amek kesempatan dalam keadaan macam tuh


Aku rasa macam aku kat Nepal masa tuh....
tak da disiplin ke ko??
tak pe lah....
bila pikir2 balek entah2 kalo esk nak Raya pun Izz sanggup buat apa2 je tuk dpt naik da last train 
(^^)

3 comments:

  1. apy thaipusammmm... : )

    ReplyDelete
  2. ~bukankosong : hehe.....happy thaipusam!!~
    qarl : urm....menarik??mngerikan ada lah....haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...